Skip to main content Skip to page footer

HAZET termografisk kamera 1992-2

God utsikt? Anbefales varmt – Det menneskelige øye utfordres iblant maksimalt med sin persepsjon av de umiddelbare omgivelsene. I den forbindelse spiller ikke bare lysstyrken en rolle, for selv ved optimal belysning kan ikke øyet registrere noen temperaturer. Riktig nok kan flimrende luft eller fordampende væske antyde en høyere temperatur, akkurat som glødende metall eller en flamme – men innenfor det profesjonelle området er det ikke tilstrekkelig: Her trenger det menneskelige øye teknisk hjelp.

HAZET, spesialisten på kvalitetsverktøy med sete i Remscheid, har derfor inkludert det termografiske kameraet 1992-2 i kompakt "håndholdt" format i sitt sortiment. Det imponerer både med overholdelse av industrispesifikke presisjonsstandarder, enkel anvendelse og presis termisk fremstilling på en 3,5-tommers LCD-berøringsskjerm.

Det termografiske kameraet bidrar eksempelvis innen byggtermografi til å spore opp kilder til energitap i en bygning, og benyttes dermed til planlegging av effektive sparetiltak.

Også innen elektrotermografi yter det termografiske kameraet til HAZET verdifulle tjenester, ved å bidra til (forebyggende) vedlikehold. Det egner seg fremragende til å kontrollere isoleringer, og til tidlig deteksjon av overbelastede kabler og fordelere. Hos kjøretøyer vil det termografiske bildet med høy oppløsning avsløre feilkilder i motorrommet, bremseanlegget eller kjøle- og varmesystemet. Modellen 1992-2 leverer eksakte og reproduserbare resultater med høy presisjon innenfor et temperaturområde fra -20°C til 400°C og viser temperaturforskjeller på mindre enn 0,04°C. Bilder kan i den forbindelse lagres som foto eller video, både termisk i IR-modus såvel som visuelt i kameramodus (8 MP), og lagres på minnekortet som følger med i leveringsomfanget. Det aller beste: Kombinasjonen av de to kameraene gjør at du mottar en presis analyse av temperaturfordelinger og overflateinformasjon.

Med sin gode temiske (IR) detektoroppløsning på 256 x 192 piksler og en skjermoppløsning på 640 x 480 piksler, tilbyr det termografiske kameraet til HAZET skarpe og kontrastrike bilder innen termisk analyse, til et fremragende pris-/ytelsesforhold. Takket være inntil 4-dobbelt justerbar digital zoom, det visuelle kameraet med 3264 x 2448 piksler (8MP) og en batteriløpetid på inntil 4 timer, er kamerat det optimale verktøyet på byggeplasser, ved industribedrifter og i verksteder.

Produktinformasjon

HAZET termografisk kamera, artikkelnummer 1992-2

Optimal for bruk innen bygningsdignostikk ∙ elektroinstallasjon, sanitær- ∙ klima- og varmeteknikk, samt kontroll av motorrom ∙ bremseanlegg ∙ kjøle- og varmesystem

• Automatisk varme-, kulde- og sentralpunktmåling
  • Bildesensor: vanadiumoksid ukjølte focal plane arrays (FPA)
  • Bildemoduser: Termisk, optisk, fusjon, BIB (bilde-i-bilde)
  • Lagringsmedium: EMMC 16 GB (inkludert i leveransen), inntil 60 000 bilder eller 10 timers videomateriale
  • Skjermoppløsning: 640 x 480 piksler
  • Skjermdiagonal: 3,5 tommers LCD-berøringsskjerm
  • Oppdateringsfrekvens: 25 Hz
  • Visuelt kamera: 3264 × 2448 piksler (8 MP)
  • Digitalzoom: 1x til 4x
  • Termisk (eller IR) oppløsning: 256 x 192 piksler
  • Termisk følsomhet (NETD): < 40 mK (0,04°C)
  • Målenøyaktighet (maksimalt ±2 °C, ±2 %): Omgivelsestemperatur 15–35°C/objekttemperatur over 0°C
  • Synsfelt: 50° x 37,2°
  • Temperaturområde: -20–400° C (-4 til 752°F)
  • Batterivarighet: inntil 4 t
  • Tilleggsfunksjoner: LED-lys, mikrofon, summer
  • Håndsløyfe
  • Mål: 138,5 x 85,2 x 23,6 mm
  • Beskyttelsesklasse: IP54
  • Bildeformat: Radiometrisk JPG-fil
  • Videoformat: Standard MP4-video (ikke radiometrisk)
  • Nivå og spenn: Automatisk og manuelt justerbar (for oppnåelse av en god termisk effekt og bedre analyse av temperaturforskjeller)
  • Temperaturalarm: Hørbar/visuell alarm ved overskridelse av temperaturgrenseverdi

Om HAZET

HAZET er en bedrift med sete i Remscheid, og anses som en av de ledende produsentene av håndverktøy, verktøyvogner og innretninger i høy kvalitet for profesjonell bruk. Som eierstyrt tysk familieselskap har HAZET over 155 års erfaring i femte generasjon innen utvikling og produksjon av standard- og spesialverktøy for industri, håndverk, bil- og luftfartsteknologi, samt ved innsats innen fornybar energi. Med høy vertikal integrasjon på over 5 500 ulike verktøy, fra avdragere til tenger, via spesialverktøy for de mest kjente bilprodusentene samt momentverktøy til verktøyvogner for varemerket "Assistent", har vi en usedvanlig høy egenandel for produkter som er fremstilt "Made in Germany", som utgjør ca. 75% av det samlede produktsortimentet. HAZET har omlag 600 ansatte ved fire verk (tre i Remscheid og et i Heinsberg).

Mange av selskapets produkter har mottatt utmerkelser for deres kontinuerlige innovasjoner, gode markedsføringskonsepter samt utpreget oppfinnsomhet, bl.a. med "iF Design Award" og "RedDot-Design Award" samt varemerket HAZET som Best Brand og selskapet som en topp arbeidsgiver.
En oversikt over suksessene i løpet av det siste tiåret er å finne under: www.hazet.de/de/awards/auszeichnungen

Pressebilder

Leitung Marketing & Werbung